Alla inlägg den 21 november 2012

Av Hoppet Finns kanske - 21 november 2012 16:06


Lyrics:

Jessica:
Gryningens ljus gör daggen till kristall
Morgonen ligger stum
Tankarna flyr långt från det som kräver mer
Till min längtans gömda rum

Nordman:
Ser du som dom
En djävul klädd till man?
Skräms du av allt du hört?
Någon som gått genom elden och tillbaks
Med en själ som döden rört

Du ser i mig en krigare
Ser ytan men inunder finns det mer

Båda:
Längtan
Tänk om du kände min längtan
Tänk om du hörde dom ord av längtan till dig
Jag aldrig sagt högt, men vilar hos mig

Jessica:
Vill dom nu se mig falla eller stå
Stark i den tro jag bär

Nordman:
Ännu en tid väntar strider i mitt namn
Vill dom slåss så finns jag här

Jessica:
Du ser i mig ett leende

Båda:
Ser ytan men inunder finns det mer

Längtan
Tänk om du kände min längtan
Tänk om du hörde dom ord av längtan till dig
Jag aldrig gett liv, men vilar hos mig

Längtan
Tänk om du kände min längtan
Tänk om du hörde dom ord av längtan till dig
Jag aldrig gett liv

Längtan
Tänk om du kände min längtan
Tänk om du hörde dom ord av längtan till dig
Jag aldrig gett liv, men vilar hos mig

Av Hoppet Finns kanske - 21 november 2012 12:41

Varenda bok jag kunde komma över läste jag
Och jag spydde aldrig vid kullen vid 4H-gården
Behövdes aldrig ungdomsvården
Den enda som aldrig rökte
Den enda som aldrig försökte fuska på proven
Då lär man sig ju inte nå't
Jag var nog värd allt stryk som jag har fått

Den enda som inte tafsades på
Den enda det inte bråkades på
Den enda som haft en god relation till mor och far
Och jag grät mig till sömns efter alla da'r
Och jag grät mig till sömns efter alla da'r

De säger att det är kul att vara ung och fri
Fri från vadå, från förpliktelser, tjenare
Man skulle va' horan, madonnan
Smart och korkad på samma gång
Man skulle ha en kille med bil
Man skulle ha en silverring
Jag var inte ens kysst
Men jag visste vem jag var

Så jag grät mig till sömns efter alla da'r
Så jag grät mig till sömns efter alla da'r

Tack kära år som går
Tack kära dagar som lägger en paus mellan nu och då
Och en paus mellan dig och mig
Jag såg dig på stan igår
Du såg ledsnare ut än då
Jag skrattade mig till sömns

Vilken jävla lögn att det ska va' ens bästa tid
Vilken jävla lögn att det ska va' ens bästa tid
Vilken jävla lögn att det ska va' ens bästa tid
Vilken jävla lögn att det ska va' ens bästa tid


(Säkert - Och jag grät mig till sömns efter alla dar)

Av Hoppet Finns kanske - 21 november 2012 12:34

(louiiize - orkar inte)

Av Hoppet Finns kanske - 21 november 2012 12:08

Idag har det inte varit så bra dag. Ångest och åter ångest.

Men jag försöker att inte ta så mycket medecin. Blir

ju så jävla trött av den. Men jag vill inte äta medecin

över huvudtaget egentligen, men det är ett måste för

att orka med vardagen.


Har äntligen tagit mig tid och svara på alla dessa frågor.

Var inte lite frågor heller, och jobbiga frågor.

Men nu är det gjort så det är skönt. Var några frågor

som jag inte kunde svara på men det får vara så då.


Fortfarande kämpigt att gå till jobbet, men jag försöker

gå och göra någon nytta. Tycker synd om de jag jobbar

med. De får göra nästan allt själv för att jag inte har

energi till det eller för att jag har för mycket ångest.

Men jag försöker göra lite som jag kan klara av.


Just nu lyssnar jag på musik för hela kvarteret tror jag.

Så jävla skönt att lyssna på hög musig så man inte kan tänka.

Lyssnar heldre på hög musik än att ha alla självmords tankar.

Krävs det då bara att lyssna på musik för att slippa dem så

är det värt det kan jag ju säga.


Det som är jobbigt är att jag vill supa mig dyng rak och

slippa tänka på något. Men det är ingen lösning på det hela.

Det kommer bara hundra gånger mer ångest efteråt ändå tyvärr :(

Men jag skulle ändå tycka att det vore skönt.


Mår egentligen skit men jag lyckas på något vis att spela att

jag mår bra när jag är på jobbet, men egentligen är jag så

trasig och ledsen. Men tydligen finner jag nån kraft att orka spela

att jag mår jätte bra. Många tror att jag mår bra nu men

mitt hjärta och kropp är helt söndersliten. Ljuger även för

denna finna människa som hjälper mig massa på jobbet.

Känns som om jag har dragit in denne i för mycket skit

redan känns det som. Jag orkar inte höra alla som säger att

jag mår dåligt mm. Så nu är masken på igen och spelet att

jag mår bra har börjat igen. Känns trist att behöva ljuga

för denne nu när denne har hjälpt mig så otroligt

mycket. Men jag vill inte att denne ska må dåligt för

att jag inte vill leva. Men det slutar väl med att jag bryter ihop.

Har så svårt att ljuga för de jag tycker om. Men ibland kanske det

inte går att göra på något annat sätt. Kan ju inte sätta mig

ner och gråta heller ju :,(

Ibland är tårarna så nära men de kommer alltid vid fel

tillfälle. Så då biter man ihop så det gör ont i en.

Men ibland har man inge val.

Förlåt för att jag ljuger,

men det är det ända jag är bra på......



Presentation

Omröstning

Vad skulle ni göra om ni levde mitt liv??
 Skit i allt o gör slut på lidandet
 Söka hjälp
 Vara mer öppen
 Vet inte

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards